Moja podróż z Planaxy.com

mediolan

Ania: Jak wiecie kochamy podróżować i staramy się realizować swoje marzenia. W zeszłym roku postanowiliśmy, że życie jest za krótkie na tylko jedne wakacje w roku i postanowiliśmy, że chcielibyśmy wyjeżdżać częściej, choćby tylko na kilka dni. Postanowienie było stanowcze, ale nie wiedzieliśmy jak będzie z realizacją. Podróże to nie tylko pomysł, miejsce, ale też pieniądze i czas (a urlop Kuby niestety zwykle topniał zdecydowanie za szybko).

Trzeba było od czegoś zacząć. W listopadzie pierwszy raz w życiu odwiedziliśmy Włochy i zwiedziliśmy boski Mediolan. Tak uczciśliśmy 30ste urodziny Kuby. Tuż po powrocie Kuba oznajmił mi, że w lutym lecimy do Londynu! Moja radość była ogromna, pozostało mi odliczać tygodnie do wyjazdu. Radość, że udało się zrealizować kolejną podróż była ogromna. Ale co dalej... W między czasie odwiedziliśmy bardzo wiele miast w Polsce. Tradycyjnie jeździliśmy między Trójmiastem, Warszawą , a Łodzią - czyli miejscami w których właściwie mieszkamy. Poza tym odwiedziliśmy między innymi: Kraków, Katowice, Lublin, Częstochowę, Wrocław, Kielce, czy ostatnio Poznań.

Marzyliśmy jednak o kolejnej dalszej podróży. Kiedy w konkursie Blog Roku otrzymaliśmy wyróżnienie i nagrodę od sponsora czyli rejs do Szwecji byliśmy przeszczęśliwi. Podróż zrealizowaliśmy w maju, a w czerwcu ponownie czekał nas Londyn, który nas po prostu zauroczył - relacje z tej podróży obecnie na bieżąco pokazujemy Wam na blogu.

szwecja

Te kilka podróży w dość krótkim odstępie czasu sprawiło, że poczuliśmy nie tylko chęć, ale już ogromną potrzebę podróżowania i poznawania nowych miejsc. Swoje wyjazdy planujemy sami. Zakładamy cele, które realizujemy w trakcie wyjazdu. Poza tym obydwoje uwielbiamy chodzić, więc kiedy dotrzemy do miejsca podróży,  na praktycznie nie korzystamy z żadnych środków lokomocji i robimy dziennie naprawdę wiele kilometrów (a osttanio pobiliśmy rekord i w ciągu doby zrobiliśmy 42 km!). Wychodzimy z założenia, że tak najlepiej poznamy nowe miejsce. Odkrywając małe uliczki, na których trudno spotkać turystów,  można jeszcze bardziej poczuć klimat nowego miejsca.

londyn

Kuba: Planując podróże oczywiście korzystamy z portali internetowych. Ostatnio trafiliśny na Planaxy. com . Portal zaskoczył nas swoim kompleksowym podejściem - po prostu jest to pierwsza porówynywarka podróży, dzięki której możemy zaplanować wyjazd  od A do Z. Dzięki portalowi znajdziemy i zarezerwujemy dowolny transport, przeanalizujemy ceny, wybierzemy i zarezerwujemy hotel, a także poczytamy o różnych ciekawych miejscach na świecie. Znajdziemy też ciekawe promocje.

852x297-baner

Jakiś czas temu napisałem post

10 miejsc na świecie, gdzie chciałbym zabrać swoją żonę

I na naszej liście znalazła się Toskania. To nie tylko marzenie Ani, ale także moje. Dzięki Planaxy mamy małą szansę zorganizować je jeszcze w tym roku! Portal ogłosił konkurs na najlepiej zaplanowany wyjazd, przy użyciu właśnie wyszukiwarki Planaxy.  Poszedłem o krok dalej i postanowiłem, że świetnie byłoby przemierzyć całe Włochy.

Taki mam plan...

Włochy

1. Cel podróży

Nasza włoska podróż - czyli od Mediolanu do Palermo.

2.Dokąd jadę

Nasz plan obejmuje podróż od północy do południa Włoch. Mamy zamiar odwiedzić 6 kultowych miast we Włoszech: Mediolan, Genua, Florencja, Rzym, Neapol, Palermo.

3. Trasa podróży

Startujemy z Warszawy i lecimy do Bergamo i jedziemy od razu do Mediolanu. Spędzamy tam 1 dobę i dalej jedziemy do Genui (również 1 doba). Kolejno do Florencji, gdzie mamy zamiar podziwiać okolice Toskanii i łącznie spędzimy tam 3 dni. Z Florencji udajemy się do Rzymu i zostaniemy tam dwa dni. Dalej udajemy się na południe do Neapolu (1 doba). Naszym ostatnim punktem podroży jest przeniesienie się na wyspę Sycylię i odwiedzenie Palermo (2 dni). Z Palermo lecimy do Warszawy.

Warszawa - Bergamo - Mediolan - Genua - Florencja (Toskania) - Rzym - Neapol - Palermo (Sycylia)

mediolan2

4. Wybrane środki transportu:

Warszawa - Bergamo    samolot (28 września)

Bergamo - Mediolan     autobus

Mediolan - Genua        autobus (29 września)

Genua - Florencja         autobus (30 września)

Florencja - Rzym           pociąg (3 pażdziernika)

Rzym - Neapol               autobus (5 października)

Neapol - Palermo          prom (6 października)

Palermo - Warszawa    samolot (8 października)

5. Gdzie nocuję

1 nocleg Mediolan - hotel Ibis (499 zł)

1 nocleg Genua - - hotel Nologo (218 zł)

3 noclegi  Florencja - hotel Argentiere B&B Appartiamenti (w sumie 969 zł)

2 noclegi Rzym - hotel Casa Santa Maria Alle Fornacci (w sumie 721 zł)

1 nocleg Neapol - hotel Ferdinando 2 (273 zł)

2 noclegi Palermo - hotel Mercure Palermo Centro (2 noclegi 669 zł)

Planaxy hotel Rzym

6. Atrakcje turystyczne

Mediolan - zapewne odwiedzilibyśmy Piazzo del Duomo, czyli miejsce które zachwyciło nas w listopadzie. Znów zachwycilibyśmy się słynną mediolańską katedrą i wypili capuccino w tym pięknym miejscu. Następnie sentymentalny spacer Via Montenapoleone, a także spełnilibyśmy marzenie, którego nie udało nam się zrealizować poprzednim razem - chcielibyśmy zobaczyć obraz Leonardo da Vinci Ostatnia Wieczerza, który znajduje się Santa Maria delle Grazie.

mediolan 3

Genua - tu na pewno odwiedzilibyśmy dom Krzysztofa Kolumba (też trochę sentymentalnie, bo na Dominikanie gdzie się zaręczaliśmy spotkaliśmy przecież wiele śladów tego znanego odkrywcy)

(na zdjęciu dom syna Krzysztofa Kolumba w Santo Domingo, obecnie muzeum)

dominikana

Florencja - pozachwycamy się urokami Toskanii. Z pewnością rozkoszowalibyśmy się smakami Włoch. Odwiedzilibyśmy Katedrę Matki Boskiej Kwietnej ze słynną dzwonnicą Giotta.

Rzym -marzymy, żeby znaleźć się na placu św. Piotra i  zobaczyć bazylikę.

Neapol - galeria Umberto I i Castel Nuovo

Palermo - pałac Normanów i Katedra S. Rozalia

7. Podsumowanie kosztów podróży (porównywarka Planaxy.com )

Środki komunikacji:

Warszawa - Mediolan (lotnisko Bergamo)   samolot 104,70 zł (28 września)

Mediolan - Genua        autobus  75 zł* (29 września)

Genua - Florencja         autobus  100 zł *(30 września)

Florencja - Rzym           pociąg  150 zł *(3 pażdziernika)

Rzym - Neapol               autobus  65 zł *(5 października)

Neapol - Palermo          prom  170 zł* (6 października)

Palermo - Warszawa    samolot 471 zł* (8 października)

*podana cena za jedną osobę dorosłą

Planaxy Warszawa - Mediolan

Planaxy Rzym - Neapol

Planaxy Palermo - Warszawa

Suma: 1135,7 zł

*ceny za jedną osobę  dorosłą

Ceny noclegów:

1 nocleg Mediolan - hotel Ibis (499 zł*)

1 nocleg Genua - - hotel Nologo (218 zł*)

3 noclegi  Florencja - hotel Argentiere B&B Appartiamenti (w sumie 969 zł*)

2 noclegi Rzym - hotel Casa Santa Maria Alle Fornacci (w sumie 721 zł*)

1 nocleg Neapol - hotel Ferdinando 2 (273 zł*)

2 noclegi Palermo - hotel Mercure Palermo Centro (2 noclegi 669 zł*)

*podana cena za jedną osobę dorosłą

Suma: 3349 zł

Koszty dla jednej osoby: przeloty i przejazdy 1135,70 + noclegi 3349 zł.

Razem:

4484,7 zł

To byłaby zdecydowanie podróż naszych marzeń.

Co sądzicie o naszym planie? Jakie miejsca we Włoszech Wy polecacie?

* wszystkie zdjęcia we wpisie są naszego autorstwa

Ona: Kuba - jesteś moim mistrzem planowania podróży! Byłoby cudownie zwiedzić Włochy!

On: Maarzenia czasem się spełniają! Kiedyś na pewno pojedziemy do Włoch!

Ona: Tylko obawiam się, że już nie będziemy chcieli wrócić:)

41 comments

1. kashienka 6 lipca, 2015 at 23:51 Odpowiedz

W tym roku wybieramy się z moim chłopakiem w podróż do Włoch. Aż takiego ambitnego planu nie mamy, ale planujemy zobaczyć Wenecję, San Marino, Florencję, Pizę, Sienę, kawałek Toskanii i oczywiście Rzym. Mamy niestety ograniczenie czasowe 10dni;-))) mam nadzieje, ze obojgu spodoba nam sie ta podroz. Pomysl z portalem na pewno wykorzystam, loty mamy porezerwowane ale hotele wciaz nie:-)))

2. Ania 6 lipca, 2015 at 23:54 Odpowiedz

Kochani,
    trzymam za Was mocno kciuki!! 😉 Mi udało się poznać Genuę i Mediolan (jak sami wiecie, jest tam przepięknie!), dlatego mam nadzieję, że uda Wam się spełnić ten plan, bo jest wspaniały!! 🙂
    Powinniście zawodowo brać się za organizowanie wyjazdów! 🙂
    Powodzenia! ;*

3. Moaa 7 lipca, 2015 at 00:53 Odpowiedz

Również marzę o Włochach. Byliśmy, ale zwiedziliśmy niewiele. Wenecja bardzo mi się podobała 🙂
    Marzę również, aby we Włoszech spędzić około miesiąca. Pomieszkać na peryferiach, posmakować prawdziwego tamtejszego życia.

4. aschaaa 7 lipca, 2015 at 07:39 Odpowiedz

Aniu, wiem ze post powstal na potrzeby planaxy ale jesli faktycznie chcecie jechac na wakacje i zwiedzic wlochy, prosze, prosze, prosze nie robcie tej trasy! Wlochy maja tyle cudnych miejsc do zaoferowania a Genua i Palermo to dwa najbrzydsze miasta jakie bylo mi dane zobaczyc we Wloszech! Kawalek od Genui jest Cinque Terre (rejon skarbow UNESCO) i portofino – wygoogluj – cudownie tam jest! Bedziemy tam w sierpniu. Florencja, Rzym i Napoli jak najbardziej super – ale jak juz bedziecie w Napoli to koniecznie wyspa capri i rejs lodka, ampulia jest niesamowicie piekna, nie mowiac o bogactwie bari! Sycylia to chyba podroz na kiedy indziej. A gdzie polnocna italia? jezioro Como i Garda? a Wenecja?! prawdziwa wloska perla! no i koniecznie Verona – czysty romantyzm! Chcielismy swego czasu autem przejechac przez Cale wlochy – 3tygodnie – Auto, my i dobre wino. Jednak zawsze znajduje fajniejszy rejon do podrozy 😀

• Ania 7 lipca, 2015 at 09:38 Odpowiedz

Wiesz co to na nasza druga podróż do Włoch. Pierwszy raz byliśmy tylko w Mediolanie. Teraz chcemy właśnie zobaczyć różne rejony, i czy z Planaxy czy nie, taki plan mieliśmy od dawna:)
      Myślę, że jeśli uda się kiedyś zrobić taką trasę to to nie będzie nasza ostatnia podróż do Włoch, najpierw musimy poznać te kultowe miejsca, żeby mieć jakieś swoje zdanie. Np. Wenecję mnóstwo osób nam odradza, więc wiesz ile osób tyle opinii;) Te miejsca o których piszesz też na pewno kiedyś odwiedzimy. A np. czas 3 dni we Florencji to nie tylko czas na to miejsce, chcemy pojeździć po Toskanii, więc na pewno to sa tylko główne punkty zaczepienia 🙂
      Ale dzięki za komentarz i Twoją opinię!

• aschaaa 7 lipca, 2015 at 10:34 Odpowiedz

Trzeba sobie swoje wlasne zdanie wyrobic, jak najbardziej, bo dopiero jak odwiedzisz dane miejsce mozesz powiedziec – tak podoba mi sie, albo nie beznadziejnie tu, wiecej nie przyjade. I nie zrozum mnie zle Aniu… szkoda pokonac tak ogromna ilosc kilometrow zeby zobaczyc kilka duzych miast, ktore sa po prostu brzydkie… wlochy sa tak wspanialym rejonem, ze chyba lepiej skoncentrowac sie na jednej czesci np. toskani, albo polnocnych wloszech, albo tylko na sycylii i autem objechac elegancko caly rejon. bo zwiedzanie tych najwiekszych miast to jak zaliczanie z odhaczaniem z listy – bo genua wiele z wlochami wspolnego nie ma niestety… szkoda byloby przejechac autem cale wlochy i nie poczuc ich klimatu, Prawda? Nie krytykuje i nie chce zebys mnie zle zrozumiala, pisze z doswiadczenia 🙂 i ciesze sie jesli komus choc troszeczke przyda sie moja niewielka wiedza 😀

ps. niedlugo bede chciala a blogu odowodnic ze wenecja jest przepieknym i mega klimatycznym miastem – owszem z ogromna liczba turystow, ale warta odwiedzenia. i mimo ze bylam juz dwa razy to pojechalabym jeszcze raz, choc nie mam w zwyczaju dwa razy jezdzic w dane miejsce 🙂

• Ania 7 lipca, 2015 at 13:23 Odpowiedz

Ale wiesz to nie jest szczegółówy plan podróży przecież;) przecież nie będziemy siedzieć w jednym miejscu;) ani podziwiać tylko jednego wypisanego miejsca, to jest zarys i plan podróży jedynie:)
          Doskonale Cię rozumiem, że jeśli co widziałaś to polecasz!:) Nie odebrałam jak krytykę:) to natuaralne, że jak coś komuś przypadnie do gustu to chce się tym dzielić. Jeśli jakimś cudem by się udało to byłoby nasze pierwsze bliższe zapoznanie z Włoskim pozamediolańskim klimatem (który myślę, że jednak jest inny od tych “dalszych Włoch”, ale nie wiem więc chcę się przekonać:) )
          Myślę, że jednak poczujemy klimat Włoch, jeśli tylko kiedyś pojedziemy:) co z resztą pewnie pokażemy na blogu:) Wam życzę w takim razie udanych wakacji i czekam na relację!:*

5. Gosia M 7 lipca, 2015 at 09:28 Odpowiedz

Jak Sycylia to koniecznie Taormina jest magiczna ,cudowna zaloze sie ze bedziecie nia zachwyceni.Mozesz zobaczyc kilka zdjec stamtad u mnie na fb .

6. Agnieszka 7 lipca, 2015 at 12:04 Odpowiedz

Plan super ☺ ale w Toskanii aby poczuć choć odrobinę więcej jej klimat proponowałbym zatrzymać się poza Florencja w pięknym agriturismo z basenem i winnica i odiwedzic san gimmigiano, siene, lucce i objęchac bezdroża z widokami zapierajacymi dech w piersiach !:) I drogami wijqcymi się między wzgórzami ☺ , zajęchac do chainti regionu w Toskanii, zwiedzić te małe miejscowości i kupić koniecznie wino z czarnym kogutem ☺ skończyć w cinque terre i delektować się widokiem portofino. Ja akurat wole kiedy nasza podróż planuje nam we Włoszech iezaatopiona Pani Asia, Toskani to jej dom ☺ a ja już nie.mogę się doczekać naszego pleneru ślubnego ☺ przy czwartej wizycie czuje się tam jak w domu ☺ ale nasza pierwsza podróż tez była krótka, trzeba dać sobie możliwość powrotu na dłużej !:)
    Ale pętle zrobiłam bym na Waszym.miejscu od Mediolanu jeziora Garda i como później Toskania i w drodze powrotnej Bolonia, Verona i oczywiście koniecznie Wenecja ☺☺

Powodzenia !!! Włochy są magiczne ☺

• Ania 7 lipca, 2015 at 13:28 Odpowiedz

Tak, na pewno pojechalibyśmy poza Florencję! Ciesze się, że znowu wracacie do Włoch i czekamy na Wasze piękne zdjęcia!:)

7. vixen fashion 9 lipca, 2015 at 18:58 Odpowiedz

My również uwielbiamy podróże, w tym roku odwiedziliśmy Holandie i Malte oraz kilka polskich miejsc np. Bieszczady czy Zakopane, ale wciąż myślimy o kolejnym wyjeździe ☺

8. marta 10 lipca, 2015 at 23:44 Odpowiedz

witam

milo ze wybieracie sie w nasze strony…Mam na I mie marta i mieszkam w toskanii od 10 lat.plan ambitny Jak najbardziej wykonalny. zamiast Genui propunuje Cinque Terre i Portofino uwazam ze lepszy wybor. w Genui mieszka lam jakis czas Liguria jest piekna Ale essencje regionu odnajdziecie w Cinque Terre, Portofino czy Camogli. Florencjia coz tu duzo pisac swietne miejsce .1 dzien zwiedzanie miasta (ciezko cokolwiek zobaczyc w 1 dzien )Jesli chcecie jakies wskazowki to chetnie. 2 i 3 dzien siena i san gimignano objazd po Chianti .lepiej autem! milej podrozy buziaki z Florencji
    Marta

9. Iwona 15 lipca, 2015 at 11:59 Odpowiedz

Moim zdaniem ta wyszukiwarka jest bez sensu – próbowałam zaplanować wyjazd do Gruzji (jest LOT, Wizzair, ale chyba nie dla Planaxy), ale nie znalazłam lotów, więc odpuściłam sobie ten konkurs 🙂

10. An@Mari 19 lipca, 2015 at 22:10 Odpowiedz

Idealny plan! Chciałam z mężem w tym roku podobnie zwiedzić Włochy, ale w końcu wybraliśmy Hiszpanię…może za rok…bo Włochy mi się marzą 🙂

11. Agnieszka 25 lipca, 2015 at 21:46 Odpowiedz

Całkiem dobrze zaplanowana podróż. Tylko ja zastanowiłabym się na Waszym miejscu nad transportem samochodem po kraju. Wynająć w pkt A a oddać w B – w większych wypożyczalniach to nie jest problem. Tylko zależy od predyspozycji portfela 🙂 Ja osobiście podróżowałam po Włoszech pociągiem, samochodem i autokarem. To ostatnie wspominam najmniej ciekawie. Było dosyć ciepło, prano, niewygodnie i kierowca nie chciał włączyć klimatyzacji. Nie mieściły się wszystkie bagaże w schowkach, więc trzymane były w autokarze nad głowami i niestety nie było to bezpieczne. Trzeba wziąć pod uwagę, że jadać autokarem nie jesteście “Panem własnego czasu” i bardzo dużo ładnych miejsc nie zobaczycie po drodze. Pociąg polecam – sprawnie, komfortowo. a samochód szczególnie 🙂 w maju byłam właśnie na takiej objazdówce no z tym, że z Warszawy przez Słowację, Austrię i do Wenecji – tam wystarczyło Nam 3 dni, potem przez Veronę w której się zakochałam przez film “Listy do Julii”, następnie kierowaliśmy się na zachód i można wtedy śmiało zachaczyć o Mediolan ale ja już byłam tam kilkakrotnie (i wg mnie oprócz centrum to miasto nie zachwyca, niestety), przejechaliśmy przez Genove i dalej Monaco z Monte Carlo i Francja a tam…. Cannes, Saint-Tropez… Coś wspaniałego 🙂
    Życzę udanej podróży 🙂
    P.S w Mediolanie polecam hotele Ibis 😉

12. Karriba 5 sierpnia, 2015 at 17:21 Odpowiedz

Też wybieram się do Włoch i to nawet w podobnym terminie, bo 1 października 🙂 Tylko ja kocham Mediolan i chcę go sobie dokładnie obejrzeć. 3 dni w Mediolanie, 1 w Lecco nad Jeziorem Como i 1 w Bergamo 🙂 Powodzenia!