#lubiewpasach - dlaczego warto zapinać pasy bezpieczeństwa i dlaczego możecie przeczytać o tym na blogu modowym

IMG_20140809_170718

Jakiś czas temu trochę przypadkiem i zupełnie niezobowiązująco zostałam zaproszona do oznaczania swoich zdjęć na profilu instagramowym hashtagiem "lubię w pasach".

Organizatorzy akcji zobaczyli na moim profilu sporo samochodowych selfie. Wszystkie "w pasach".

I uświadomiłam sobie, jak często przypadkowo wysyłamy różne komunikaty i kształtujemy zachowania społeczne.

Dla mnie zapinanie pasów jest tak naturalne, jak mycie zębów.

Nie ważne gdzie jestem: czy jadę autostradą, czy wiejską drogą. Warto mieć zakorzenione pewne zasady. Swoją o zapinaniu pasów wyniosłam zdecydowanie z domu: mój tata jest świetnym kierowcą, dynamicznym, ale zawsze uczył nas przestrzegania pewnych reguł i zasad.

Dlatego ja dziś też zupełnie niezobowiązująco zapraszam Was do wrzucania swoich zdjęć z auta i tagowania ich na Instagramie #lubiewpasach

lubiewpasach

IMG_20140612_113711

Zapraszam Was przy okazji do polubienia naszego profilu na Instagramie:

http://instagram.com/fashionablecompl/

IMG_20150129_120535

O tym jak ważna jest jazda w pasach znajdziecie także na stronie:

http://v000384.home.net.pl/kampanie/pasybezpieczenstwa.htm

"Pasy bezpieczeństwa mają istotny wpływ na łagodzenie skutków wypadków drogowych. Mogą przyczynić się do uratowania zdrowia i życia wielu osób. Niestety nie wszyscy pamiętają o ich zapinaniu. Warto jednak przypomnieć kilka podstawowych zasad związanych ze stosowaniem pasów bezpieczeństwa.

 

  1. Zderzenie samochodu jadącego z prędkością 80 km/godz. ze stałą przeszkodą np. drzewem, słupem czy stojącą ciężarówką, jest niemal zawsze śmiertelne dla osób znajdujących się w samochodzie. Całkowicie bez szans jest osoba, która nie zapięła pasów bezpieczeństwa. Zdarzenie trwa ułamki sekundy, a śmierć przychodzi
    z prędkością pocisku.
  1. Stosowanie pasów bezpieczeństwa przez osoby siedzące z przodu zmniejsza o 45% ryzyko powstania obrażeń śmiertelnych, natomiast ciężkich nawet do 50%.
  1. Przy zderzeniu czołowym, nawet przy prędkości nie uznawanej za niebezpieczną, rzędu 64 km/h, może dochodzić do przeciążeń do 30 g (przyspieszenie 30 razy większe niż przyspieszenie ziemskie). Wtedy mężczyzna o wadze - 84 kg będzie oddziaływał na przedni fotel lub/i innych pasażerów tak, jakby jego masa wynosiła 2,5 tony (84 kg x 300m/s2 = 25 200 N)
  1. Zapięte pasy, wiążąc kierowcę z autem, umożliwiają lepsze wyczucie pojazdu
    i zwiększenie precyzji kierowania.
  1. Poduszka powietrzna zabezpiecza całe ciało i głowę przed urazami tylko w przypadku stosowania pasów bezpieczeństwa:
  • pas powinien przylegać płasko do ciała (skręcony pas może nie wytrzymać napięcia podczas zderzenia i łatwo się zerwać);
  • pas powinien być napięty (jeśli pas nie jest napięty, można uderzyć w kierownicę lub szybę zanim pas zadziała);
  • górna część pasa powinna być umieszczona blisko szyi, a nie na żebrach(w razie gdyby pas zsunął się poniżej linii żeber, mogą one ulec złamaniu, przebijając jednocześnie płuca i serce);
  • dolny pas powinien opinać biodra (jeżeli jest skręcony lub przylega do brzucha, podczas wypadku zmiażdży narządy wewnętrzne).

Właściwie ustawiony zagłówek chroni szyję.

  1. Zapięte pasy w momencie wypadku drogowego to najczęściej jedyna szansa na przeżycie. Z przeprowadzonych na świecie badań wynika, że 50% ofiar śmiertelnych wypadków drogowych mogłaby żyć, gdyby w chwili zdarzenia miały zapięte pasy!

IMG_20140825_181412 IMG_20150131_133346IMG_20150127_160658 IMG_20140329_075454 IMG_20140805_195803 IMG_20140808_164649 IMG_20141209_101837 IMG_20140812_202203 IMG_20140827_181633 IMG_20140817_090201 IMG_20140907_174655 IMG_20140816_123200 IMG_20141022_220023

IMG_20141123_140949

IMG_20141026_225250 IMG_20141026_145702 IMG_20141102_112759

 Ona: Ja #lubiewpasach, a Wy?

On: Ja też lubię paski i lubię w pasach:)

Leave a reply