Wyjazd do Chorwacji - malownicza Makarska

makarska wyjazd do chorwacji 50jpg

Dziś kolejna odsłona naszej podróży do Chorwacji. Nasz wyjazd był dość złożony i nie ograniczał się do przebywania w jednej miejscowości. Odwiedziliśmy sporo miejsc - na tyle wiele, że zdążyliśmy zostawić w Chorwacji, czy Bośni i Hercegowinie kawałeczek podróżniczego serca. Pierwszym miejscem, do którego pojechaliśmy z naszej bardzo przyjemnej noclegowej bazy, była słynna Makarska. Trudno się dziwić, że jest tak popularna, bo widoki roztaczające się wokół miasta są niesamowite. Za ogromną zaletę uważam fakt, że często podróżujemy poza sezonem, ponieważ unikamy dzięki temu tłumu turystów i spokojnie możemy cieszyć się choćby błogim spacerowaniem.

Pierwszy post z Chorwacji - o tym jak zorganizowaliśmy taką podróż samochodem znajdziecie TUTAJ.

makarska wyjazd do chorwacji 54jpg

Makarska to miasto położone w południowo-wschodniej części Chorwacji, w regionie Dalmacja, mniej więcej 140 kilometrów od Dubrovnika. Jest to bardzo malownicza miejscowość, podobno jedna z bardziej rozrywkowych w regionie. Ma do zaoferowania przede wszystkim niezwykły klimat miasta - możemy zafundować sobie przyjemny spacer klimatycznymi uliczkami lub jednym z dwóch nadmorskich bulwarów, które są otoczone palmami i licznymi kawiarniami czy restauracjami. W Makarskiej znajduje się port jachtowy i kamienista plaża. Możemy też odwiedzić zabytkowe kościoły, w tym franciszkański klasztor z XV wieku, a przy nim galerię, która zawiera obszerny zbiór morskich muszli. W mieście znajduje się także Muzeum Miejskie.

Zapraszam Was na spacer po Makarskiej!:) Kto z Was był? Jak Wam się podobało?

Póki co gorąco zapraszam Was też na wpis z cudownego miejsca w Bośni i Hercegowinie, które udało nam się odwiedzić TUTAJ.

makarska wyjazd do chorwacji 5jpg makarska wyjazd do chorwacji 7jpg makarska wyjazd do chorwacji 11jpg makarska wyjazd do chorwacji 6jpg makarska wyjazd do chorwacji 4jpg

Jak już chyba wspominałam, ten wyjazd dzieliliśmy z parą naszych wieloletnich przyjaciół.

makarska wyjazd do chorwacji 14jpg makarska wyjazd do chorwacji 16jpg makarska wyjazd do chorwacji 17jpg makarska wyjazd do chorwacji 12jpg

W Chorwacji znajdziemy jeszcze powojenne zniszczenia.

makarska wyjazd do chorwacji 13jpg makarska wyjazd do chorwacji 19jpg makarska wyjazd do chorwacji 21jpg makarska wyjazd do chorwacji 23jpg makarska wyjazd do chorwacji 25jpg makarska wyjazd do chorwacji 26jpg makarska wyjazd do chorwacji 27jpg makarska wyjazd do chorwacji 28jpg makarska wyjazd do chorwacji 30jpg makarska wyjazd do chorwacji 31jpg makarska wyjazd do chorwacji 35jpg makarska wyjazd do chorwacji 36jpg makarska wyjazd do chorwacji 37jpg makarska wyjazd do chorwacji 40jpg makarska wyjazd do chorwacji 41jpg makarska wyjazd do chorwacji 42jpg makarska wyjazd do chorwacji 44jpg makarska wyjazd do chorwacji 46jpg makarska wyjazd do chorwacji 47jpg makarska wyjazd do chorwacji 55jpg makarska wyjazd do chorwacji 52jpg makarska wyjazd do chorwacji 57jpg makarska wyjazd do chorwacji 58jpg makarska wyjazd do chorwacji 59jpg makarska wyjazd do chorwacji 60jpg makarska wyjazd do chorwacji 61jpg makarska wyjazd do chorwacji 65jpg makarska wyjazd do chorwacji 66jpg makarska wyjazd do chorwacji 67jpg

Poza pięknymi uliczkami, znajdziemy też niestety takie bloki. Chorwacja choć piękna, to widać, że miejscami zniszczona, czy biedna.

makarska wyjazd do chorwacji 68jpg makarska wyjazd do chorwacji 69jpg makarska wyjazd do chorwacji 71jpg makarska wyjazd do chorwacji 70jpg makarska wyjazd do chorwacji 51jpg

Ona: To był miły dzień!

On: I kolejne ciekawe miejsce, które odhaczyliśmy z naszej długiej listy;)

Ona: Mam nadzieję, że uda nam się jeszcze wrócić do Chorwacji. Chętnie w to samo miejsce, bo bardzo mi się podobało!