5 porcji warzyw, owoców lub soku dziennie? - pomysły na przekąski dla dzieci!

DSC_1618 (2)

Projekt "5 porcji warzyw, owoców lub soku" to łatwa koncepcja na zdrowe odżywianie, o której warto przypominać, a także wdrażać w życie. Dobre nawyki trzeba kształtować od najmłodszych lat. Nie jestem mamą, ale aktywną ciocią wielu dzieci, a także starszą siostrą czwórki już w tej chwili dorosłego rodzeństwa i dzięki temu doskonale wiem, jak trudnym tematem dla kilkulatków bywa jedzenie. Podczas wizyty mojej dziewięcioletniej chrześnicy w czasie ferii sama się o tym przekonałam, ale myślę, że nieźle sobie poradziliśmy, a Martyna ani nie chodziła głodna, ani nie była zmuszana do jedzenia.  Dziś mam dla Was kilka propozycji przekąsek dla dzieci, które  świetnie wpiszą się w zdrową i zrównoważoną dietę.

Warto wspomnieć, że przy każdej propozycji, dodatkiem jest szklanka soku, która może być także jedną z 5 porcji warzyw lub owoców, które należy dziennie spożywać.

DSC_1619 (2)

Dlaczego warto pić soki?

Do soków 100% dostępnych w sklepach zabronione jest dodawanie konserwantów,  sztucznych barwników i aromatów, a także cukrów. Cukier, który występuje w tych sokach jest naturalnym składnikiem owoców lub warzyw, z których sok jest wykonany.

Soki zawierają składniki odżywcze niezbędne do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Znajdziemy w nich między innymi: sole mineralne, błonnik, naturalne przeciwutleniacze, czy witaminy takie jak C, E, prowitaminę A oraz mikro- i makroelementy, takie jak potas, fosfor, czy magnez. Więcej pisałam o tym TUTAJ i jeśli nie czytaliście jeszcze tego tekstu, bardzo Was zapraszam.

Ważnym aspektem jest również to, że dzieci zazwyczaj nie przepadają za warzywami i owocami, a sok to sprytna forma przemycenia witamin, które w owocu lub warzywie się znajdują 🙂

DSC_1629 (2)

Pomysły na przekąski dla dzieci

Omlet jajeczny i szklanka soku

Nie tylko my dorośli zwracamy uwagę na estetykę podania. Dzieci także cenią oryginalność. Lubią także pomagać w kuchni, co wydaje mi się fantastycznym tematem na wspólne spędzanie czasu. Omlet jajeczny to pożywna propozycja, którą możemy modyfikować. Mój omlet składa się z jajka, pomidorów, sera, szynki drobiowej, natki pietruszki i odrobiny różowej soli (znacznie zdrowsza od tradycyjnej spożywczej soli). Wszystko drobno pokrojone i wymieszane, wlewam do silikonowej formy w kształcie serca na patelni. To pyszna opcja nie tylko dla dzieci:)

przekąski dla dzieci1 przekąski dla dzieci2 blog kulinarny przekąski dla dzieci4 blog kulinarny przekąski dla dzieci6 blog kulinarny przekąski dla dzieci12 blog kulinarny przekąski dla dzieci16 blog kulinarny przekąski dla dzieci17 blog kulinarny przekąski dla dzieci18 blog kulinarny przekąski dla dzieci19 blog kulinarny przekąski dla dzieci21 blog kulinarny przekąski dla dzieci23 blog kulinarny przekąski dla dzieci24 blog kulinarny przekąski dla dzieci26 blog kulinarny przekąski dla dzieci30 blog kulinarny

Roladki z szynki i sera + szklanka soku

Idealne, kiedy czas nas goni, a zjeść przecież trzeba. To dobry zamiennik kanapki, na mniejszy głód,  między posiłkami. Przy okazji można przemycić jakieś warzywa. Gadżety, które dzieci uwielbiają to naklejki - dobrze mieć pod ręką w każdej sytuacji. A szklanka soku z naklejką, to już prawdziwa radość:) Sprawdziłam i polecam wykorzystać:)

przekąski dla dzieci31 blog kulinarny przekąski dla dzieci33 blog kulinarny przekąski dla dzieci36 blog kulinarny przekąski dla dzieci37 blog kulinarny

Banany z rodzynkami i szklanka soku

...i jogurtem naturalnym z odrobiną miodu, posypane startą czekoladą. To szybka przekąska, ale jednak efektowniejsza niż sam banan. Szklanka soku będzie pożywnym uzupełnieniem takiego posiłku.

przekąski dla dzieci40 blog kulinarny przekąski dla dzieci42 blog kulinarny przekąski dla dzieci43 blog kulinarny przekąski dla dzieci44 blog kulinarny przekąski dla dzieci47 blog kulinarny przekąski dla dzieci48 blog kulinarny

Twarożek z warzywami i szklanka soku

Dzieci uwielbiają rezygnować ze sztućców. Taki rodzaj przekąski też może być miłą, ale przede wszystkim zdrową odmianą dla dzieci, ale i dla całej rodziny. Twarożek nakładany na warzywa plus porcja owoców w postaci szklanki soku, to same witaminy.

przekąski dla dzieci50 blog kulinarny przekąski dla dzieci51 blog kulinarny przekąski dla dzieci53 blog kulinarny przekąski dla dzieci60 blog kulinarny przekąski dla dzieci61 blog kulinarny DSC_1637 (2)

*Materiał sfinansowany ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw

Ona: Sama chyba sobie takie przekąski przygotuję;)

On: Ja tez poproszę;)

 

29 comments

  1. Ilona 19 kwietnia, 2016 at 13:32 Odpowiedz

    Już widzę moje dziecko jak je warzywa 😉 uznaje tylko ogórka kiszonego ! A w domu od zawsze warzywa i owoce to nasza podstawa żywieniowa, a dziecko w pewnym momencie powiedziało beeeeee i nijak zmusić (zachęcić/zmotywować) nie potrafię – ileż ja się muszę nakombinować by jej to wszystko przemycić 😉 jestem mistrzynią kamuflażu warzywno – owocowego !

  2. Gosia 19 kwietnia, 2016 at 15:37 Odpowiedz

    Pomysły cudne! Ale jaka piękna ta Twoja chrześnica! Normalnie nie mogę się napatrzec;) a ja jeszcze dzieci nie mam, ale Twoje pomysły przesłałam mojejest siostrze:)

  3. Asia 19 kwietnia, 2016 at 16:23 Odpowiedz

    Śliczne zdjęcia i super pomysły! Sama zjadłabym taki piękny omlet z sokiem – jeszcze na mojej działce na tarasie 🙂 rozmarzylam się 🙂

  4. Magda 20 kwietnia, 2016 at 01:02 Odpowiedz

    Ten omlet wygląda mistrzowsko! Jutro spróbuję dokładnie takiego śniadania:) zamiast kawy, zdrowy sok;) tylko niestety nie mam formy serca…

  5. Pati 22 kwietnia, 2016 at 00:16 Odpowiedz

    Dziś robiłam dziecku memu te roladki i sok z naklejka i zostałam „najlepsza mama na świecie ” 😀 na szczęście nie pierwszy raz;)

  6. Ola 4 sierpnia, 2016 at 21:12 Odpowiedz

    Super pomysły 🙂 Sama też chętnie zjem …….rzeczywiście miód rewelacyjnie pasuje do jogurtu, jestem zaskoczona tym smakiem 🙂

Leave a reply